Nuwe tydperk vir ID’s en paspoorte: Binnelandse Sake bring dienste na banke
Die Departement van Binnelandse Sake het onlangs ’n groot stap geneem om sy dienste meer toeganklik en gebruikersvriendelik te maak. In vennootskap met groot banke word dit nou moontlik vir Suid-Afrikaners om slim-ID-kaarte en paspoorte direk by banktakke, en selfs via banke se digitale platforms, aan te vra. Hierdie skuif vorm deel van ’n groter plan om lang toue en oorvol kantore te verminder en om moderne, digitale oplossings vir landsburgers beskikbaar te stel.
Volgens die departement is die nuwe stelsel nie beperk tot kliënte van spesifieke banke nie – enige Suid-Afrikaner kan in die toekoms voordeel uit hierdie diens trek. Deur bestaande infrastruktuur, soos banktakke regoor die land, te gebruik, kan die vennootskap duisende mense nader aan noodsaaklike dokumente bring en toegang daartoe aansienlik verbeter.
Kenners beskryf die verandering as ’n ware deurbraak, veral vir diegene in landelike gebiede of mense wat nie maklik toegang tot tradisionele Binnelandse Sake-kantore het nie. Waar die stelsel aanvanklik slegs op ’n klein aantal plekke beskikbaar was, word dit nou landwyd uitgebrei met die oog daarop dat meer as ’n duisend nuwe punte teen 2027 beskikbaar sal wees. Daarby word beplan dat banke se mobiele toepassings ook ’n rol gaan speel, wat beteken dat ’n mens uiteindelik jou aansoek vir ’n slim-ID of paspoort uit die gerief van jou huis sal kan doen.

Watter banke bied reeds die dienste aan?
Tans word slim-ID- en paspoortdienste deur die e-HomeAffairs-stelsel aangebied by sowat 30 takke van Absa, FNB, Nedbank, Standard Bank, Discovery Bank en Investec.
Met die nuwe uitbreidingsvennootskap word Capitec, FNB en Standard Bank nou die dryfkrag van die digitale model wat die dienste op veel groter skaal gaan beskikbaar stel. Capitec begin byvoorbeeld reeds vanaf Oktober 2025 met 10 takke, terwyl FNB en Standard Bank beplan om honderde nuwe punte oor die volgende paar jaar oop te maak.
’n Inklusiewe diens vir almal
Hierdie nuwe plan kan met reg as ’n deurbraak beskou word, veral vir arm en kwesbare gemeenskappe. Dit bied ’n praktiese oplossing vir mense wat dikwels afgeskeep word as gevolg van lang reistye, beperkte infrastruktuur en gebrekkige diens by tradisionele Binnelandse Sake-kantore.
Wat veral opval, is dat hierdie benadering nie net gerief verhoog nie, maar ook ’n belangrike stap is in die digitalisering van staatsdienste. Deur burgers die geleentheid te bied om noodsaaklike dokumente makliker en vinniger te bekom, word vertroue in die stelsel versterk en word Suid-Afrika se beweeg na ’n meer digitale toekoms duidelik onderstreep. Daarby kan die verhoogde gebruik van banke en digitale platforms help om korrupsie binne die departement te bekamp, aangesien prosesse meer deursigtig en doeltreffend verloop.
Waar kan die publiek navrae rig?
Lede van die publiek wat vrae het of meer inligting verlang, kan die Departement van Binnelandse Sake direk kontak by 0800 60 11 90 of die webwerf www.dha.gov.za besoek. Vir praktiese besonderhede kan hulle ook navraag doen by hul naaste banktak wat deel is van die e-HomeAffairs-vennootskap.
By AfriForum Wêreldwyd glo ons dit is belangrik dat jy altyd toegang het tot betroubare inligting. Ons wil graag ons gemeenskap help om ingelig te bly, maar onthou asseblief dat ons nie self kan help met ID- of paspoortaansoeke nie. Vir enige aansoeke of navrae moet jy direk met die Departement van Binnelandse Sake of die betrokke banke in verbinding tree. Só maak ons seker dat jy vinniger by die regte hulp uitkom.
Lees ook: O ellende, ek het ’n visum nodig!



















