Verskeie spaaropsies beskikbaar in Suid-Afrika

10/01/2022
| Deur Amanda Visser
visual-stories.-micheile

Deur Amanda Visser

Die meeste mense sal nie verbaas wees om te hoor dat die verwagte Suid-Afrikaanse huishoudelike spaarkoers vir 2022 vêr onder 1% (0,60%) gaan bly nie. Die huishoudelike spaarkoers word gebaseer op die ekonometriese modelle van Trading Economics.

Dié powere spaarkultuur bestaan selfs ten spyte van verskeie belastingdoeltreffende en belastingvrye spaarprodukte op die mark. Suid-Afrikaners kan belastingvry spaar deur middel van belastingvrye beleggingsrekenings (BBR) of kan ruim belastingaftrekkings geniet deur geld in aftreefondse en uittree-annuïteite te spaar.

Belastingvrye beleggingsrekenings

Die regering het in 2015 belastingvrye beleggingsrekenings bekendgestel om die spaartekort in die land aan te spreek. Dit is hoofsaaklik op die middelinkomstemark gerig.

’n Belastingvrye beleggingsrekening het ’n jaarlikse limiet van R36 000 en ’n lewenslange beleggingslimiet van R500 000. Hierdie rekeninge kan nie vir transaksies gebruik word nie. Vaste deposito’s, staatseffekte, sekere uitkeerpolisse, gekoppelde beleggingsprodukte en beursverhandelde fondse wat as kollektiewe beleggingskemas geklassifiseer word, kwalifiseer alles as ’n BBR.

Mense word afgeraai om geld uit hierdie beleggings te onttrek, sê Ronald King, hoof van beleid en reguleringskwessies by PSG. Die doelwit is om vir die lang termyn te spaar. Hy sê belastingvrye beleggingsplanne het inderdaad ’n rol om te speel in mense se beleggingsportefeuljes. Die gevaar bestaan egter dat mense op die belastingvoordeel sal fokus sonder om genoeg moeite te doen met die beleggingsbesluit – dus, die onderliggende bates wat gekies moet word. “Hulle kan moontlik te konserwatief belê,” sê King.

Charl Horn van FirstRand Group Belasting sê beleggers moet ’n produkverskaffer oorweeg wat ’n belastingvrye produk bied wat basies ’n enkele produk is, maar buigsaam is sodat daar in verskillende onderliggende bateklasse belê kan word. Dit sluit kontant, eiendom, ekwiteite en effekte in.

Een van die grootste voordele van ’n BBR is dat beleggers van produk kan verwissel om sodoende opbrengs te verhoog – sonder enige belastingimplikasies, sê Horn.

King sê aangesien dit ’n langtermynbeleggingsvoertuig is, die bate-allokasie in hoërrisikobates soos eiendom en ekwiteite meer gewig moet dra.

“Hoewel ’n bankdeposito die goedkoopste opsie is, beperk dit die belegger tot kontant en is dit nie die beste opsie vir langer termyn beleggings nie.”

Hy sê wanneer beleggers ’n 10-jaar belegging oorweeg, sal ’n mens normaalweg na ’n gebalanseerde gematigde fonds kyk. Indien die beleggingsperiode 15 jaar of langer is, daal die risiko van ’n ekwiteitsbelegging aansienlik en word dit ’n aantreklike opsie.

Deur in ’n BBR vir jou kinders te belê, gee jy jou kind ’n goue handdruk aan die begin van hul volwasse lewe, in plaas daarvan dat hulle self daarmee begin en eers 20 jaar later die vrugte daarvan pluk, sê Horn.

Hy noem ook dat minderjariges onder hul eie naam belas word vir inkomste wat deur hulle ontvang word of ophoop, tensy artikel 7 van die wet bevind dat die inkomste deur die kind se ouer ontvang is.

Binne die konteks van belastingvrye beleggingsrekenings kan dit geïnterpreteer word dat waar ’n ouer bydra tot die fondse in ’n kind se BBR, dit beskou sal word dat enige inkomste wat daaruit spruit aan die ouer sal behoort.

“Omdat die inkomste uit die BBR belastingvry is, sal dit geen negatiewe belastingimplikasies vir die ouer inhou nie. Die ouers sal dit egter wel in hul belastingopgawe moet verklaar,” voeg hy by.

Keith Engel, uitvoerende hoof van die Suid-Afrikaanse Instituut vir Belastingspraktisyns, sê vanweë die nuwe vermoë wat SARS het om derdepartydata te bekom, veral wat die finansiële sektor betref, is dit goed om ’n belastingvrye opsie te hê.

“Baie mense gebruik hierdie tussentydse spaaropsie wat ’n mate van buigsaamheid vir onttrekking het, waar pensioenfondse ’n langer spaartermyn behels. In sommige gevalle kan tussentydse buigsaamheid noodsaaklik wees in gevalle waar mense vir hul kinders se opleiding wil spaar,” sê Engel.

Belastingvoordelige beleggings

Volgens King weeg die belastingaftrekkings van bydraes tot pensioen-, voorsorg- en uittree-annuïteitsfondse swaarder as die voordele van niebelasbare onttrekkings uit ’n belastingvrye beleggingsplan. Beleggers mag tot 27,5% van hul jaarlikse belasbare inkomste belê, onderhewig aan ’n maksimum van R350 000 per jaar.

Met aftrede is die onttrekking van die eerste R500 000-lompsom belastingvry.

Die bydraes tot ’n belastingvrye belegging is nie aftrekbaar van belasting nie, maar die inkomste daaruit is belastingvry en daar is geen belasting betaalbaar op onttrekkings uit die fonds nie.

Nog ’n opsie is ’n uitkeerpolis waar rente, dividend-inkomste of kapitaalwins wat verdien word, in die fonds belas word. Inkomste word teen 30% belas (selfs al is die individu se belastingkoers 41%) en kapitaalwins word teen 12% belas (selfs al is die individu se effektiewe kapitaalwinskoers 16,4%). Enige voortydige onttrekking uit die fonds kan egter onderhewig wees aan fooie.

King en Horn beklemtoon dat beleggers altyd hul risiko-aptyt en hul beleggingsdoelwitte in ag moet neem wanneer hulle besluite neem.

Deel op

Wat is tans die grootste uitdagings om in die buiteland te woon en/of te werk?
Naam en van
+27(Suid-Afrika)
+93 (Afghanistan)
+355 (Albanië)
+213 (Algerië)
+376 (Andorra)
+244 (Angola)
+-267 (Antigua en Barbuda)
+54 (Argentinië)
+374 (Armenië)
+61 (Australië)
+43 (Oostenryk)
+994 (Azerbeidjan)
+-241 (Bahama-eilande)
+973 (Bahrein)
+880 (Bangladesh)
+-245 (Barbados)
+375 (Wit-Rusland)
+32 (België)
+501 (Belize)
+229 (Benin)
+975 (Bhutan)
+591 (Bolivia)
+387 (Bosnië en Herzegovina)
+267 (Botswana)
+55 (Brasilië)
+673 (Brunei)
+359 (Bulgarye)
+226 (Burkina Faso)
+257 (Burundi)
+238 (Kaap Verde)
+855 (Kambodja)
+237 (Kameroen)
+1 (Kanada)
+236 (Sentraal-Afrikaanse Republiek)
+235 (Tsjad)
+56 (Chili)
+86 (China)
+57 (Colombia)
+269 (Komore)
+243 (Demokratiese Republiek Kongo)
+242 (Republiek Kongo)
+506 (Costa Rica)
+385 (Kroasië)
+53 (Kuba)
+357 (Ciprus)
+420 (Tsjeggië)
+45 (Denemarke)
+253 (Djiboeti)
+-766 (Dominica)
+-808 (Dominikaanse Republiek)
+593 (Ecuador)
+20 (Egipte)
+503 (El Salvador)
+240 (Äquatoriaal-Guinee)
+291 (Eritrea)
+372 (Estland)
+268 (Eswatini)
+251 (Ethiopië)
+679 (Fidzi)
+358 (Finland)
+33 (Frankryk)
+241 (Gabon)
+220 (Gambië)
+995 (Georgië)
+49 (Duitsland)
+233 (Ghana)
+30 (Griekeland)
+-472 (Grenada)
+502 (Guatemala)
+224 (Guinee)
+245 (Guinee-Bissau)
+592 (Guyana)
+509 (Haïti)
+504 (Honduras)
+36 (Hongarye)
+354 (Ysland)
+91 (Indië)
+62 (Indonesië)
+98 (Iran)
+964 (Irak)
+353 (Ierland)
+972 (Israel)
+39 (Italië)
+-875 (Jamaika)
+81 (Japan)
+962 (Jordanië)
+7 (Kasakstan)
+254 (Kenia)
+686 (Kiribati)
+850 (Noord-Korea)
+82 (Suid-Korea)
+383 (Kosovo)
+965 (Koeweit)
+996 (Kirgisië)
+856 (Laos)
+371 (Letland)
+961 (Libanon)
+266 (Lesotho)
+231 (Liberia)
+218 (Libië)
+423 (Liechtenstein)
+370 (Litauen)
+352 (Luxemburg)
+261 (Madagaskar)
+265 (Malawi)
+60 (Maleisië)
+960 (Maledive)
+223 (Mali)
+356 (Malta)
+692 (Marshall-eilande)
+222 (Mauritanië)
+230 (Mauritius)
+52 (Mexiko)
+691 (Mikronesië)
+373 (Moldowa)
+377 (Monaco)
+976 (Mongolië)
+382 (Montenegro)
+212 (Marokko)
+258 (Mosambiek)
+95 (Mianmar)
+264 (Namibië)
+674 (Nauru)
+977 (Nepal)
+31 (Nederland)
+64 (Nieu-Seeland)
+505 (Nicaragua)
+227 (Niger)
+234 (Nigerië)
+389 (Noord-Masedonië)
+47 (Noorweë)
+968 (Oman)
+92 (Pakistan)
+680 (Palau)
+507 (Panama)
+675 (Papoea-Nieu-Guinee)
+595 (Paraguay)
+51 (Peru)
+63 (Filipyne)
+48 (Pole)
+351 (Portugal)
+974 (Katar)
+40 (Roemenië)
+7 (Rusland)
+250 (Rwanda)
+-868 (Saint Kitts en Nevis)
+-757 (Saint Lucia)
+-783 (Saint Vincent en die Grenadine)
+685 (Samoa)
+378 (San Marino)
+239 (Sao Tomé en Principe)
+966 (Saoedi-Arabië)
+221 (Senegal)
+381 (Serwië)
+248 (Seychelle)
+232 (Sierra Leone)
+65 (Singapoer)
+421 (Slowakye)
+386 (Slovenië)
+677 (Salomonseilande)
+252 (Somalië)
+27 (Suid-Afrika)
+211 (Suid-Sudan)
+34 (Spanje)
+94 (Sri Lanka)
+249 (Soedan)
+597 (Suriname)
+46 (Swede)
+41 (Switserland)
+963 (Sirië)
+886 (Taiwan)
+992 (Tadjikistan)
+255 (Tanzanië)
+66 (Thailand)
+670 (Timor-Leste)
+228 (Togo)
+676 (Tonga)
+-867 (Trinidad en Tobago)
+216 (Tunisië)
+90 (Turkye)
+993 (Turkmenistan)
+688 (Tuvalu)
+256 (Oeganda)
+380 (Oekraïne)
+971 (Verenigde Arabiese Emirate)
+44 (Verenigde Koninkryk)
+1 (Verenigde State)
+598 (Uruguay)
+998 (Oesbekistan)
+678 (Vanuatu)
+379 (Vatikaanstad)
+58 (Venezuela)
+84 (Viëtnam)
+967 (Jemen)
+260 (Zambië)
+263 (Zimbabwe)
(Suid-Afrika)
Afghanistan
Albanië
Algerië
Andorra
Angola
Antigua en Barbuda
Argentinië
Armenië
Australië
Oostenryk
Azerbeidjan
Bahama-eilande
Bahrein
Bangladesh
Barbados
Wit-Rusland
België
Belize
Benin
Bhutan
Bolivia
Bosnië en Herzegovina
Botswana
Brasilië
Brunei
Bulgarye
Burkina Faso
Burundi
Kaap Verde
Kambodja
Kameroen
Kanada
Sentraal-Afrikaanse Republiek
Tsjad
Chili
China
Colombia
Komore
Demokratiese Republiek Kongo
Republiek Kongo
Costa Rica
Kroasië
Kuba
Ciprus
Tsjeggië
Denemarke
Djiboeti
Dominica
Dominikaanse Republiek
Ecuador
Egipte
El Salvador
Äquatoriaal-Guinee
Eritrea
Estland
Eswatini
Ethiopië
Fidzi
Finland
Frankryk
Gabon
Gambië
Georgië
Duitsland
Ghana
Griekeland
Grenada
Guatemala
Guinee
Guinee-Bissau
Guyana
Haïti
Honduras
Hongarye
Ysland
Indië
Indonesië
Iran
Irak
Ierland
Israel
Italië
Jamaika
Japan
Jordanië
Kasakstan
Kenia
Kiribati
Noord-Korea
Suid-Korea
Kosovo
Koeweit
Kirgisië
Laos
Letland
Libanon
Lesotho
Liberia
Libië
Liechtenstein
Litauen
Luxemburg
Madagaskar
Malawi
Maleisië
Maledive
Mali
Malta
Marshall-eilande
Mauritanië
Mauritius
Mexiko
Mikronesië
Moldowa
Monaco
Mongolië
Montenegro
Marokko
Mosambiek
Mianmar
Namibië
Nauru
Nepal
Nederland
Nieu-Seeland
Nicaragua
Niger
Nigerië
Noord-Masedonië
Noorweë
Oman
Pakistan
Palau
Panama
Papoea-Nieu-Guinee
Paraguay
Peru
Filipyne
Pole
Portugal
Katar
Roemenië
Rusland
Rwanda
Saint Kitts en Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent en die Grenadine
Samoa
San Marino
Sao Tomé en Principe
Saoedi-Arabië
Senegal
Serwië
Seychelle
Sierra Leone
Singapoer
Slowakye
Slovenië
Salomonseilande
Somalië
Suid-Afrika
Suid-Sudan
Spanje
Sri Lanka
Soedan
Suriname
Swede
Switserland
Sirië
Taiwan
Tadjikistan
Tanzanië
Thailand
Timor-Leste
Togo
Tonga
Trinidad en Tobago
Tunisië
Turkye
Turkmenistan
Tuvalu
Oeganda
Oekraïne
Verenigde Arabiese Emirate
Verenigde Koninkryk
Verenigde State
Uruguay
Oesbekistan
Vanuatu
Vatikaanstad
Venezuela
Viëtnam
Jemen
Zambië
Zimbabwe
This field is hidden when viewing the form
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nuutste artikels