24 Januarie – Internasionale Onderwysdag

23/01/2023
| Deur Alana Bailey
Artikel-3

Deur Alana Bailey

In 2018 is 24 Januarie deur die Algemene Vergadering van die Verenigde Nasies tot Internasionale Onderwysdag verklaar. Soos met alle datums met ’n internasionale tema, is die doel hiermee om bewusmaking te skep oor aktuele sake op die terrein van onderwys en ook vanuit ’n breër perspektief te besin oor hoe verskillende lande en gemeenskappe vorder op hierdie gebied.

Toegang tot onderwys word as ’n basiese mensereg beskou, maar tog word baie steeds daarvan ontneem. Volgens UNESCO is daar ongeveer 258 miljoen kinders in die wêreld wat om uiteenlopende redes glad nie skoolgaan nie.

Die VN beklemtoon dat die opvoedingstaak ook nie net op die weg lê van instellings nie, maar dat elkeen van ons ’n plig het om inligting oor te dra en kwaliteit onderwys te bevorder.

Aan die einde van verlede week is die 2022-matriekuitslae bekendgemaak. Aan die een kant was daar wonderlike prestasies – die gevolg van toegewyde onderwysers, sorgsame ouers en hardwerkende kinders se inspanning oor jare. Aan die ander kant was daar weer honderdduisende kinders wat verdwyn het uit die onderwysstelsel – die presiese aantal hang af van watter faktore almal in berekening gebring word, maar rofweg kom dit op 300 000 kinders neer wat in 2011 in graad 1 was en nie nou ’n matrieksertifikaat in die hand het nie.

Die direkteur-generaal van Basiese Onderwys, Mathanzima Mweli, sê die werklike probleem is die aantal kinders wat teruggehou word om ’n jaar te herhaal, of druip. Daar is skole wat hierdie maatreëls toepas om beter slaagsyfers in matriek te kan aankondig en dit is nie ’n gesonde praktyk nie, maar Mweli is verkeerd as hy dink dat dít die probleem is. Die werklike oorsaak is die gehalte onderwys wat kinders in sommige skole kry en die feit dat gemeenskappe en onderwyspersoneel nie aanspreeklikheid aanvaar vir swak onderrig in hulle skole nie.

Wat help dit ’n kind herhaal ’n skooljaar as die onderrig wat hy ontvang, presies dieselfde as die vorige keer in die graad is? Mweli verwys na die goeie gevolge van outomatiese progressie elders in die wêreld, met ander woorde dat kinders nie jare herhaal nie, maar vergeet om te noem watter hulpmiddels dan tot hierdie leerders se beskikking gestel word – ondersteuningsprogramme waarvan baie skole in die land nie eers kan droom nie. Kinders met leerprobleme wat in klasse van 45 tot 65 sit, het ‘n onooembaar skrale kans om te slaag. Bowendien bied skole in sterk ekonomiese lande verskeie kurrikulumopsies aan om vir kinders se uiteenlopende aanlegte voorsiening te maak, terwyl die klem in Suid-Afrika veral op universiteitsopleiding bly.

Vanuit die oogpunt van ’n werkgewer is ’n universiteitsgraad of matrieksertifikaat lankal nie meer genoeg om jou te oortuig dat iemand aangestel moet word nie. Met ’n amptelike jeugwerkloosheidsyfer van 59.6% (soos in Desember 2022 bekendgemaak) kan ’n mens kies en keur tussen kandidate en dan speel kwessies soos bewyse van die aansoeker se bereidwilligheid om te werk en gemeenskapsfokus ’n rol. Is hy of sy as vrywilliger betrokke by enige welsynsorganisasies of projekte, en het die persoon al iewers gewerk? Al was dit kortstondig en as vrywilliger of net teen fooitjies as kelner, beteken dit daar is iemand wat kan getuig of hierdie mens ’n aanwins as werknemer sal wees.

Ons as gemeenskapslede kan ook ruimtes skep vir jongmense om dié soort ervaring op te doen, terwyl ons verder ’n jaloerse oog op die onderwysinstellings in ons omgewing hou om hulle aanspreeklik te hou as hulle die leerders in hulle sorg in die steek laat.

Om die ou Afrika spreekwoord aan te pas:

“’n Hele gemeenskap is nodig om ’n kind groot te maak”.

Internasionale Onderwysdag is ’n gulde geleentheid vir almal om opnuut na te dink oor hoe ons hierdie lewensbelangrike taak kan aanpak.

Deel op

Wat is tans die grootste uitdagings om in die buiteland te woon en/of te werk?
Naam en van
+27(Suid-Afrika)
+93 (Afghanistan)
+355 (Albanië)
+213 (Algerië)
+376 (Andorra)
+244 (Angola)
+-267 (Antigua en Barbuda)
+54 (Argentinië)
+374 (Armenië)
+61 (Australië)
+43 (Oostenryk)
+994 (Azerbeidjan)
+-241 (Bahama-eilande)
+973 (Bahrein)
+880 (Bangladesh)
+-245 (Barbados)
+375 (Wit-Rusland)
+32 (België)
+501 (Belize)
+229 (Benin)
+975 (Bhutan)
+591 (Bolivia)
+387 (Bosnië en Herzegovina)
+267 (Botswana)
+55 (Brasilië)
+673 (Brunei)
+359 (Bulgarye)
+226 (Burkina Faso)
+257 (Burundi)
+238 (Kaap Verde)
+855 (Kambodja)
+237 (Kameroen)
+1 (Kanada)
+236 (Sentraal-Afrikaanse Republiek)
+235 (Tsjad)
+56 (Chili)
+86 (China)
+57 (Colombia)
+269 (Komore)
+243 (Demokratiese Republiek Kongo)
+242 (Republiek Kongo)
+506 (Costa Rica)
+385 (Kroasië)
+53 (Kuba)
+357 (Ciprus)
+420 (Tsjeggië)
+45 (Denemarke)
+253 (Djiboeti)
+-766 (Dominica)
+-808 (Dominikaanse Republiek)
+593 (Ecuador)
+20 (Egipte)
+503 (El Salvador)
+240 (Äquatoriaal-Guinee)
+291 (Eritrea)
+372 (Estland)
+268 (Eswatini)
+251 (Ethiopië)
+679 (Fidzi)
+358 (Finland)
+33 (Frankryk)
+241 (Gabon)
+220 (Gambië)
+995 (Georgië)
+49 (Duitsland)
+233 (Ghana)
+30 (Griekeland)
+-472 (Grenada)
+502 (Guatemala)
+224 (Guinee)
+245 (Guinee-Bissau)
+592 (Guyana)
+509 (Haïti)
+504 (Honduras)
+36 (Hongarye)
+354 (Ysland)
+91 (Indië)
+62 (Indonesië)
+98 (Iran)
+964 (Irak)
+353 (Ierland)
+972 (Israel)
+39 (Italië)
+-875 (Jamaika)
+81 (Japan)
+962 (Jordanië)
+7 (Kasakstan)
+254 (Kenia)
+686 (Kiribati)
+850 (Noord-Korea)
+82 (Suid-Korea)
+383 (Kosovo)
+965 (Koeweit)
+996 (Kirgisië)
+856 (Laos)
+371 (Letland)
+961 (Libanon)
+266 (Lesotho)
+231 (Liberia)
+218 (Libië)
+423 (Liechtenstein)
+370 (Litauen)
+352 (Luxemburg)
+261 (Madagaskar)
+265 (Malawi)
+60 (Maleisië)
+960 (Maledive)
+223 (Mali)
+356 (Malta)
+692 (Marshall-eilande)
+222 (Mauritanië)
+230 (Mauritius)
+52 (Mexiko)
+691 (Mikronesië)
+373 (Moldowa)
+377 (Monaco)
+976 (Mongolië)
+382 (Montenegro)
+212 (Marokko)
+258 (Mosambiek)
+95 (Mianmar)
+264 (Namibië)
+674 (Nauru)
+977 (Nepal)
+31 (Nederland)
+64 (Nieu-Seeland)
+505 (Nicaragua)
+227 (Niger)
+234 (Nigerië)
+389 (Noord-Masedonië)
+47 (Noorweë)
+968 (Oman)
+92 (Pakistan)
+680 (Palau)
+507 (Panama)
+675 (Papoea-Nieu-Guinee)
+595 (Paraguay)
+51 (Peru)
+63 (Filipyne)
+48 (Pole)
+351 (Portugal)
+974 (Katar)
+40 (Roemenië)
+7 (Rusland)
+250 (Rwanda)
+-868 (Saint Kitts en Nevis)
+-757 (Saint Lucia)
+-783 (Saint Vincent en die Grenadine)
+685 (Samoa)
+378 (San Marino)
+239 (Sao Tomé en Principe)
+966 (Saoedi-Arabië)
+221 (Senegal)
+381 (Serwië)
+248 (Seychelle)
+232 (Sierra Leone)
+65 (Singapoer)
+421 (Slowakye)
+386 (Slovenië)
+677 (Salomonseilande)
+252 (Somalië)
+27 (Suid-Afrika)
+211 (Suid-Sudan)
+34 (Spanje)
+94 (Sri Lanka)
+249 (Soedan)
+597 (Suriname)
+46 (Swede)
+41 (Switserland)
+963 (Sirië)
+886 (Taiwan)
+992 (Tadjikistan)
+255 (Tanzanië)
+66 (Thailand)
+670 (Timor-Leste)
+228 (Togo)
+676 (Tonga)
+-867 (Trinidad en Tobago)
+216 (Tunisië)
+90 (Turkye)
+993 (Turkmenistan)
+688 (Tuvalu)
+256 (Oeganda)
+380 (Oekraïne)
+971 (Verenigde Arabiese Emirate)
+44 (Verenigde Koninkryk)
+1 (Verenigde State)
+598 (Uruguay)
+998 (Oesbekistan)
+678 (Vanuatu)
+379 (Vatikaanstad)
+58 (Venezuela)
+84 (Viëtnam)
+967 (Jemen)
+260 (Zambië)
+263 (Zimbabwe)
(Suid-Afrika)
Afghanistan
Albanië
Algerië
Andorra
Angola
Antigua en Barbuda
Argentinië
Armenië
Australië
Oostenryk
Azerbeidjan
Bahama-eilande
Bahrein
Bangladesh
Barbados
Wit-Rusland
België
Belize
Benin
Bhutan
Bolivia
Bosnië en Herzegovina
Botswana
Brasilië
Brunei
Bulgarye
Burkina Faso
Burundi
Kaap Verde
Kambodja
Kameroen
Kanada
Sentraal-Afrikaanse Republiek
Tsjad
Chili
China
Colombia
Komore
Demokratiese Republiek Kongo
Republiek Kongo
Costa Rica
Kroasië
Kuba
Ciprus
Tsjeggië
Denemarke
Djiboeti
Dominica
Dominikaanse Republiek
Ecuador
Egipte
El Salvador
Äquatoriaal-Guinee
Eritrea
Estland
Eswatini
Ethiopië
Fidzi
Finland
Frankryk
Gabon
Gambië
Georgië
Duitsland
Ghana
Griekeland
Grenada
Guatemala
Guinee
Guinee-Bissau
Guyana
Haïti
Honduras
Hongarye
Ysland
Indië
Indonesië
Iran
Irak
Ierland
Israel
Italië
Jamaika
Japan
Jordanië
Kasakstan
Kenia
Kiribati
Noord-Korea
Suid-Korea
Kosovo
Koeweit
Kirgisië
Laos
Letland
Libanon
Lesotho
Liberia
Libië
Liechtenstein
Litauen
Luxemburg
Madagaskar
Malawi
Maleisië
Maledive
Mali
Malta
Marshall-eilande
Mauritanië
Mauritius
Mexiko
Mikronesië
Moldowa
Monaco
Mongolië
Montenegro
Marokko
Mosambiek
Mianmar
Namibië
Nauru
Nepal
Nederland
Nieu-Seeland
Nicaragua
Niger
Nigerië
Noord-Masedonië
Noorweë
Oman
Pakistan
Palau
Panama
Papoea-Nieu-Guinee
Paraguay
Peru
Filipyne
Pole
Portugal
Katar
Roemenië
Rusland
Rwanda
Saint Kitts en Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent en die Grenadine
Samoa
San Marino
Sao Tomé en Principe
Saoedi-Arabië
Senegal
Serwië
Seychelle
Sierra Leone
Singapoer
Slowakye
Slovenië
Salomonseilande
Somalië
Suid-Afrika
Suid-Sudan
Spanje
Sri Lanka
Soedan
Suriname
Swede
Switserland
Sirië
Taiwan
Tadjikistan
Tanzanië
Thailand
Timor-Leste
Togo
Tonga
Trinidad en Tobago
Tunisië
Turkye
Turkmenistan
Tuvalu
Oeganda
Oekraïne
Verenigde Arabiese Emirate
Verenigde Koninkryk
Verenigde State
Uruguay
Oesbekistan
Vanuatu
Vatikaanstad
Venezuela
Viëtnam
Jemen
Zambië
Zimbabwe
This field is hidden when viewing the form
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nuutste artikels