Die lewe in Engeland: Deel 2

30/08/2023
| Deur Maxie Heppell
david-dibert-POYDluw0tyw-unsplash-scaled

Deur Maxie Heppell

Nee kyk, bestuur aan dieselfde kant van die pad is een ding, maar om sommer aan te neem al die ander verkeersreëls in Engeland is dieselfde as waaraan jy gewoond is, is moeilikheid soek.

Ek het reeds vertel van my lastige £60 (R1 200) boetetjie sommer so op my eerste dag in die land. Die mense is baie ernstig oor hulle busbane!

Maar nog is het einde niet. Skaars drie maande later fladder ’n kennisgewing van ’n spoedoortreding deur ons voordeur se posgleufie en my moed sak in my skoene.

Hierdie keer het ek egter ’n keuse:

Opsie 1 – Ek kan ’n eendagkursus bywoon as deel van die National Speed Awareness Scheme. Dit sal ’n £80-gat in my sak los (so ongeveer R1 500 teen daardie tyd se koers).

Opsie 2 – Ek kan kies om ’n boete van £100 (R1 840) te betaal. Maar daarmee saam kry my bestuurderslisensie ook drie boetepunte by. As ek binne drie jaar 12 of meer boetepunte bymekaarmaak, is voetslaan my voorland.

Opsie 3 – Ek kan kies om ’n kans in die hof te vat, maar as ek skuldig bevind word, mag ek dalk ’n boete én boetepunte op my lisensie kry en ek sal boonop die hofkoste moet betaal.

Keuses, keuses, keuses …

Reëls, reëls, reëls

Vroeg een oggend in Oktober 2019 stap ek skaam-skaam by die Holiday Inn in Swindon in. Ek was nog altyd bang vir moeilikheid, so ’n gekuier voor die hoof se kantoor was nooit my lot nie. Dalk sou dit my voorberei het vir hierdie aaklige gevoel van dreigende onheil. Want iemand gaan jou mos nou uittrap.

Toe nou nie.

Die manne wat die kursus aanbied, is onafhanklike konsultante, met geen persoonlike agendas nie; hulle is bloot daar om hulle dagtaak af te handel. En so leer ek toe daardie dag ’n paar nuwe Britse padreëls. Hopelik kan dit vir jou ook iets beteken.

  • Waar daar ’n stelsel straatligte in die area is waarin jy ry, dit wil sê meer as drie straatlige na mekaar, is die spoedbeperking 30 mph (m.p.u./myl per uur). Hier in Engeland het baie motors ’n myl- en ’n kilometer-meter; dit werk uit op omtrent 50 km/h.
  • In besige voetgangersareas en waar daar skole is, is daar spesifiek bordjies wat aandui dat die spoedbeperking 20 m.p.u. is – al is daar ’n stelsel straatligte.
  • Die spoedbeperking op ’n enkelpad, dit wil sê ’n pad met een linker- en een regterbaan (waarvan daar miljuisende tussen al die klein dorpies is), is 60 m.p.u. (100 km/h).
  • Die nasionale spoedgemiddeld is 60 m.p.u. en oral waar jy die onderstaande teken sien, kan jy weet die spoedbeperking is 60 m.p.u.

Die aanbieders het skertsend uitgewys dat dit nie ’n teiken is nie – dit is ’n beperking! Want glo my, daar is paaie en draaie waar jy eerlikwaar jou dood sou soek as jy 60 m.p.u. ry! Nugter alleen weet wie dit bepaal het …

  • In dorpe en stede is daar gewoonlik addisionele bordjies met 40 m.p.u. of 50 m.p.u. wat die 30 m.p.u. uitkanselleer. As jy dit egter nie sien nie, hou liewer maar by die 30 m.p.u.
  • Dubbelpaaie met ’n definitiewe, onoorbrugbare middelman het ’n spoedbeperking van 70 m.p.u. (110 km/h). ’n Pad met twee bane in een rigting en twee bane in ’n ander rigting wat net deur ’n verfstrepie geskei word, kwalifiseer nie as ’n dubbelpad nie en die spoedbeperking daar is steeds 60 m.p.u.
  • Op snelweë sien jy blou inligtingsborde langs die pad en die spoedbeperking is 70 m.p.u.

Foto: www.thesun.co.uk

Hulle het ook die volgende interessanthede oor die Highway Code uitgelig:

Het jy geweet dat jy nie in die reën met cruise control mag ry nie? Of dat jy nooit ’n padreël mag breek om ’n noodvoertuig voorrang te gee nie? Jy sál beboet word!

Hou links!

Met ’n laaste giggel stap ek darem die dag daar uit, want so leer ek ook dat die Engelse toe nié die wêreld se ongeduldigste bestuurders is nie. Sien, ek het gemeen as ek nes in Suid-Afrika hier ook net die vinnige baan heel regs op die snelweg vir die Haastige Hennies ooplos, dan is ek mos reg. Die middelbaan is myne.

Die paar keer wat Willie Wragtig sy ligte vreeslik vir my geflits, ’n draai om in die middelbaan gery en dan weer voet neergesit het, het ek al morrende en knorrende verder bestuur.

Maar daardie dag hoor ek toe nee, hier in Engeland ry jy áltyd in die heel linkerkantste baan – die “stadige” baan soos ons hom in Suid-Afrika noem. Slegs as jy ’n voertuig wil verbysteek, mag jy van baan verwissel – en dan moet jy so gou as moontlik weer in die stadige baan kom.

Well, I never … So leer ons!

Volgende keer vertel ek julle ’n bietjie van die lewenskoste hier in Engeland. Altyd goed om te weet as jy begin planne beraam!

Groete uit Newbury

Maxie

Deel op

Hoe hou jy Afrikaans taalvaardighede vir jouself en/of kinders lewendig?
Naam en van
+27(Suid-Afrika)
+93 (Afghanistan)
+355 (Albanië)
+213 (Algerië)
+376 (Andorra)
+244 (Angola)
+-267 (Antigua en Barbuda)
+54 (Argentinië)
+374 (Armenië)
+61 (Australië)
+43 (Oostenryk)
+994 (Azerbeidjan)
+-241 (Bahama-eilande)
+973 (Bahrein)
+880 (Bangladesh)
+-245 (Barbados)
+375 (Wit-Rusland)
+32 (België)
+501 (Belize)
+229 (Benin)
+975 (Bhutan)
+591 (Bolivia)
+387 (Bosnië en Herzegovina)
+267 (Botswana)
+55 (Brasilië)
+673 (Brunei)
+359 (Bulgarye)
+226 (Burkina Faso)
+257 (Burundi)
+238 (Kaap Verde)
+855 (Kambodja)
+237 (Kameroen)
+1 (Kanada)
+236 (Sentraal-Afrikaanse Republiek)
+235 (Tsjad)
+56 (Chili)
+86 (China)
+57 (Colombia)
+269 (Komore)
+243 (Demokratiese Republiek Kongo)
+242 (Republiek Kongo)
+506 (Costa Rica)
+385 (Kroasië)
+53 (Kuba)
+357 (Ciprus)
+420 (Tsjeggië)
+45 (Denemarke)
+253 (Djiboeti)
+-766 (Dominica)
+-808 (Dominikaanse Republiek)
+593 (Ecuador)
+20 (Egipte)
+503 (El Salvador)
+240 (Äquatoriaal-Guinee)
+291 (Eritrea)
+372 (Estland)
+268 (Eswatini)
+251 (Ethiopië)
+679 (Fidzi)
+358 (Finland)
+33 (Frankryk)
+241 (Gabon)
+220 (Gambië)
+995 (Georgië)
+49 (Duitsland)
+233 (Ghana)
+30 (Griekeland)
+-472 (Grenada)
+502 (Guatemala)
+224 (Guinee)
+245 (Guinee-Bissau)
+592 (Guyana)
+509 (Haïti)
+504 (Honduras)
+36 (Hongarye)
+354 (Ysland)
+91 (Indië)
+62 (Indonesië)
+98 (Iran)
+964 (Irak)
+353 (Ierland)
+972 (Israel)
+39 (Italië)
+-875 (Jamaika)
+81 (Japan)
+962 (Jordanië)
+7 (Kasakstan)
+254 (Kenia)
+686 (Kiribati)
+850 (Noord-Korea)
+82 (Suid-Korea)
+383 (Kosovo)
+965 (Koeweit)
+996 (Kirgisië)
+856 (Laos)
+371 (Letland)
+961 (Libanon)
+266 (Lesotho)
+231 (Liberia)
+218 (Libië)
+423 (Liechtenstein)
+370 (Litauen)
+352 (Luxemburg)
+261 (Madagaskar)
+265 (Malawi)
+60 (Maleisië)
+960 (Maledive)
+223 (Mali)
+356 (Malta)
+692 (Marshall-eilande)
+222 (Mauritanië)
+230 (Mauritius)
+52 (Mexiko)
+691 (Mikronesië)
+373 (Moldowa)
+377 (Monaco)
+976 (Mongolië)
+382 (Montenegro)
+212 (Marokko)
+258 (Mosambiek)
+95 (Mianmar)
+264 (Namibië)
+674 (Nauru)
+977 (Nepal)
+31 (Nederland)
+64 (Nieu-Seeland)
+505 (Nicaragua)
+227 (Niger)
+234 (Nigerië)
+389 (Noord-Masedonië)
+47 (Noorweë)
+968 (Oman)
+92 (Pakistan)
+680 (Palau)
+507 (Panama)
+675 (Papoea-Nieu-Guinee)
+595 (Paraguay)
+51 (Peru)
+63 (Filipyne)
+48 (Pole)
+351 (Portugal)
+974 (Katar)
+40 (Roemenië)
+7 (Rusland)
+250 (Rwanda)
+-868 (Saint Kitts en Nevis)
+-757 (Saint Lucia)
+-783 (Saint Vincent en die Grenadine)
+685 (Samoa)
+378 (San Marino)
+239 (Sao Tomé en Principe)
+966 (Saoedi-Arabië)
+221 (Senegal)
+381 (Serwië)
+248 (Seychelle)
+232 (Sierra Leone)
+65 (Singapoer)
+421 (Slowakye)
+386 (Slovenië)
+677 (Salomonseilande)
+252 (Somalië)
+27 (Suid-Afrika)
+211 (Suid-Sudan)
+34 (Spanje)
+94 (Sri Lanka)
+249 (Soedan)
+597 (Suriname)
+46 (Swede)
+41 (Switserland)
+963 (Sirië)
+886 (Taiwan)
+992 (Tadjikistan)
+255 (Tanzanië)
+66 (Thailand)
+670 (Timor-Leste)
+228 (Togo)
+676 (Tonga)
+-867 (Trinidad en Tobago)
+216 (Tunisië)
+90 (Turkye)
+993 (Turkmenistan)
+688 (Tuvalu)
+256 (Oeganda)
+380 (Oekraïne)
+971 (Verenigde Arabiese Emirate)
+44 (Verenigde Koninkryk)
+1 (Verenigde State)
+598 (Uruguay)
+998 (Oesbekistan)
+678 (Vanuatu)
+379 (Vatikaanstad)
+58 (Venezuela)
+84 (Viëtnam)
+967 (Jemen)
+260 (Zambië)
+263 (Zimbabwe)
(Suid-Afrika)
Afghanistan
Albanië
Algerië
Andorra
Angola
Antigua en Barbuda
Argentinië
Armenië
Australië
Oostenryk
Azerbeidjan
Bahama-eilande
Bahrein
Bangladesh
Barbados
Wit-Rusland
België
Belize
Benin
Bhutan
Bolivia
Bosnië en Herzegovina
Botswana
Brasilië
Brunei
Bulgarye
Burkina Faso
Burundi
Kaap Verde
Kambodja
Kameroen
Kanada
Sentraal-Afrikaanse Republiek
Tsjad
Chili
China
Colombia
Komore
Demokratiese Republiek Kongo
Republiek Kongo
Costa Rica
Kroasië
Kuba
Ciprus
Tsjeggië
Denemarke
Djiboeti
Dominica
Dominikaanse Republiek
Ecuador
Egipte
El Salvador
Äquatoriaal-Guinee
Eritrea
Estland
Eswatini
Ethiopië
Fidzi
Finland
Frankryk
Gabon
Gambië
Georgië
Duitsland
Ghana
Griekeland
Grenada
Guatemala
Guinee
Guinee-Bissau
Guyana
Haïti
Honduras
Hongarye
Ysland
Indië
Indonesië
Iran
Irak
Ierland
Israel
Italië
Jamaika
Japan
Jordanië
Kasakstan
Kenia
Kiribati
Noord-Korea
Suid-Korea
Kosovo
Koeweit
Kirgisië
Laos
Letland
Libanon
Lesotho
Liberia
Libië
Liechtenstein
Litauen
Luxemburg
Madagaskar
Malawi
Maleisië
Maledive
Mali
Malta
Marshall-eilande
Mauritanië
Mauritius
Mexiko
Mikronesië
Moldowa
Monaco
Mongolië
Montenegro
Marokko
Mosambiek
Mianmar
Namibië
Nauru
Nepal
Nederland
Nieu-Seeland
Nicaragua
Niger
Nigerië
Noord-Masedonië
Noorweë
Oman
Pakistan
Palau
Panama
Papoea-Nieu-Guinee
Paraguay
Peru
Filipyne
Pole
Portugal
Katar
Roemenië
Rusland
Rwanda
Saint Kitts en Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent en die Grenadine
Samoa
San Marino
Sao Tomé en Principe
Saoedi-Arabië
Senegal
Serwië
Seychelle
Sierra Leone
Singapoer
Slowakye
Slovenië
Salomonseilande
Somalië
Suid-Afrika
Suid-Sudan
Spanje
Sri Lanka
Soedan
Suriname
Swede
Switserland
Sirië
Taiwan
Tadjikistan
Tanzanië
Thailand
Timor-Leste
Togo
Tonga
Trinidad en Tobago
Tunisië
Turkye
Turkmenistan
Tuvalu
Oeganda
Oekraïne
Verenigde Arabiese Emirate
Verenigde Koninkryk
Verenigde State
Uruguay
Oesbekistan
Vanuatu
Vatikaanstad
Venezuela
Viëtnam
Jemen
Zambië
Zimbabwe
This field is hidden when viewing the form
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nuutste artikels

Meer artikels deur